Fredagen efter torsdag.

Jag har varit lite lat med att skriva på siståne. Haft en massa på g.
Igår fick vi veta att lägenheten vi var i början på veckan och titta på blir vår! Hahaa! Den är såå fin! Stora rum och stora fönster, mörkt parkettgolv, högt till tak... aaaah. Idéer barar rullar fram om allt man kunde göra där. Mejlade just till ägaren av bostaden och frågade ifall vi får måla väggarna.
Vanligtvis skulle jag nu ha världens ångest gällande flytten, men inte nu :).
I början var jag helt mot tanken att flytta pånytt till en ny hyreslägenhet, för att det betyder att man hamnar och flytta ut därifrån förr eller senare, och jag hatar allt som har med flyttande att göra. Jag ville häldre att vi skulle ha väntat ett år eller två och sedan köppt den perfekta lägenheten och aldrig flytta igen (högst osannoligt, men  funkkar i teorin).
Men nu när jag har insett att jag inte behöver flytta ensam så verkar allt så mycket lättare.
Nu är det bara att samla ihop alla banan lådor man får tag på och gräva fram ikea kassarna från skåpen och börja packa ihop alla våra saker. Vi har så mycket saker! Vilken tur har jag en vän som skall komma före flytten och gå igenom mitt klädskop ifall hon hittar något hon vill ha och samtidigt titta runt efter lite andra saker.
 
Några idéer jag skulle kanske vilja verklighetställa i nya lägenheten:
Hur smart är inte dethär! Tänk va roligt att följa med fågelungarna.
Det kan ju förståss hända att dethär för med sej en del ojud.
 
Dethär ser jätte fint ut! Måste bara hitta gamla trälådor nånstans ifrån.
 
Istället för en bokhylla :)
 
Aaaaah, snart kommer man åt att inreda och laga det fint!
 
 
 
 
 
Dessutom hade jag födelsedag igår. Fyllde 21. Äntligen kan man åka till USA!
Det var meningen att jag bara skulle fara på några öl med en vän... men idag känns det nog som om det skulle ha sjunkit i lite väl mycket av det goda igår.
Herregud, jag tänker aldrig mera dricka alkohol.
Såsom man brukar säga: åldern kommer inte ensam.
urk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0