aventyr o upplevelser.

Nu ar vi aterigen i Mainla, jess. Ar tvungna att vanta pa vart nasta flyg till Malaysien i over 12h sa vi to in pa ett hotell nara terminalen.

Senast jag skrev var vi i  El Nido. Darifran akte vi ner igar med motorcyklar till Puerto Princessa.
Det ar lite under 300km.
Fy helskutta! Det var inte nagot jag vill leva om. Na nu ar det gjort. Jag korde forstass inte egen cykel utan satt bakom.
Forsta gangen vi for omkull var pa en kurvig och sandig nerforsbacke. Inget farligt egentligen, kurvan blev bara lite lang. Sen tog sandvagen slut och resan gick hur bra som hellst! Jag hade nastan kul.
Men sen skulle vi och kolla till Port Barton som var bara 10km fran vagen vi skulle kora langst med.
Latt som en platt.
Sandvag aterigen med djupa spar efter stora bilar. Bakom en kurva kom en paketbil, vilket ledde till panikbromsning och vi lag da bada i en hog mitt pa vagen under cykeln. Han fick bada knana och armarna uppskrapade. Huden rullades upp pa vadet och nagra skramor fick jag.
Vi rakade kracha vid en liten by sa vi hade allihopa dar och hjalpte oss. Nan drog vara greijor i skuggan, en stol skuffades under rumppan o sa hade vi lokala lakaren dar. Alla hjalpte till att plostra om oss.
Da markte jag en liten svulnad vid vristen. Det gjorde int ont sa efter en stund vande vi pa cykeln och fortsatte mot Puerto.
Nar vi antligen kom till hotellet var min vrist redan jatte stor, men vi fick is att lagga pa och jag lag resten av kvallen stilla i sangen. Pojkarna for ivag till apoteket och innskaffade varkmedecin och bandage at mig.

Det har varit ganska tungt att ga omkring idag, men somtur har vi inte haft nagon brattom.
Nar vi kom till hotellet och jag fatt sko, strumpa och bandage bort markte vi att min fot andrat farg.
Ingenting ar av eller sa, men det sir bara jatte ackligt ut me alla sar o olika farger.

Bandaget hjalper jatte mycket! Inte bara som stod o sa som det ar meningen. Nar lokala sir det hittas det omedelbart en stol at mig etc etc. Annars ocksa behandlas vi som kungar/halvgudar har pga. att vi ar vasterlanningar. Nar vi tidigare idag klamppade in pa McDonalds tvingade dom oss att ga forbi kon, alla halsar och vill ordna och fixa om oss pa ett satt eller annat.

Har varkar det som om alla filippinare skulle ha en oskriven overenskommelse att alla ska gora sitt yttersta for att turister skall trivas.


Noh, imargon till Phuket.


Kommentarer
Postat av: Noora

Heeej ja kan ge min vinkki ti foten, de låter som min injury då på våren o troligen har dina ledband tagi lite hittii.. kylmä koho kompressi - dvs kallt, högläge o tryck ! dedä bandage sku säkert va helt bra som stöd nä du går..



för övrigt, var försiktiga att ni int bryter ben haha :D låter awesome allt ! Hoppas Malaysien e bra, sätt in någo bilder i nåt skede :))



i Finland börjar helt hc pakkasjakso nu.. i lappland e de nå -35, här i södern som tur hittills ba -15 men imoron ska de väl höjas igen wohoo. Joo ja e int alls avundsjuk fö att ni har värme.. :D



ha de bra :)

2012-01-29 @ 13:07:13
Postat av: Westerlund Leila

ha de bra och sköt om varandra:)

2012-01-29 @ 17:55:19
Postat av: Westerlund Leila

ha de bra och sköt om varandra:)

2012-01-29 @ 17:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0