Phuket

Skont att man lite kan borja rora pa sig!
Nu ocksa har jag alldeles sjalv (utan kryckor) gatt till ett internet cafe nara dar vi bor.
Annat som jag har lart mig ar att ga normalt upp for trappor utan stod!
Tank va man kan bli glad av sa vardagliga saker :)
Namen jaa, har ar da narmare +40C varje dag. Lite annat an vad det ar hemma for tillfallet antar jag. Vi har ennu 10 hela dagar kvar har. Sen tillbaka till Filippinerna. Antagligen kommer vi att flyga fran Manila till Boracay.
Igar var vi uppe till Big Buddha, en GIGANTISK buddha staty uppe pa ett berg. Det betydde ju brantta upp- och nerfors backar pa moped. Jag var livradd! Vilken tur att jag inte behover kora sjalv i denhar galna trafiken, enda jag behover gora ar att halla hart i o blunda om de blir allt for hemskt :D.
Pa vagen matade vi elefanter och fick skrapa elefant babyn bakom orat. Fast elefanter e sa lugna djur, sa e dom faktiskt lite skrammande fo att dom e sa sjukt stora.
Det blev ingen elefant safari denhar veckan, men kanske nasta vecka.
Det finns ocksa vildapor vid buddha statyn, men vi sa tyvarr inga.
Vid statyn fanns ocksa ett tempel med buddhist munkar som gav lycko valsignelser at turisterna. Man skulle ga ner pa kna framfor dom, sen stritta dom lite vatten pa en, sa nagra ord och knot fast ett armband runt handleden.
Igar tillat jag mig min forsta ol i Phuket.
Jag har forsokt vara jatte noga med allt sa att inget skall rubba min antibiotika kur.
Vi var till en skon reggae bar dar pojkarna brukar vara ganska ofta. Dar traffade jag for forsta gangen Thailands egna Jack Sparrow. En kille som egnat sitt liv at att ta det lugnt, hanga pa olika krogar och se sa mycket ut som Jack Sparrow som moijligt. I brist pa battre att gora spelade jag dedar spelet med honom dar man skall falla in mynt formade runda knappar i en typ ''vagg med hol'' o den som forst far fem i rad vinner.
Ganska kul. Han vann 3 av 4 spel.
Ikvall blir det Reggae fest i en annan krog.
Antagligen propp fullt med manniskor, hoppligen bra musik och ol.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu skall du Ida ta ut allt och njuta de här 10 dagarna ni har kvar där;)sköt om er och ha de bra:)

kram. Leila

2012-02-17 @ 14:51:32
Postat av: Anonym

nu skall du Ida ta ut allt och njuta de här 10 dagarna ni har kvar där;)sköt om er och ha de bra:)

kram. Leila

2012-02-17 @ 15:35:15
URL: http://http gahemida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0