En dröm.

Förra veckan såg jag en artickel i Hufvudstadsbladet. Den handlade om en familj som sysslade med självförsörjning. Dom hade lyckats ganska bra med det, så båda föräldrarna jobbade bara deltid. Jag har redan tidigare varit intreserad av sådant och nu väcktes en gammal dröm till liv.
Men när man bor i en stads-lägenhet är självörsörjning lite svårt. Kanske man kan köpa en tomatplantta på våren och odla otatis i ett ämbare, men det slutar ganska långt där.
Man skulle vara tvungen att ha ett eget hus med gård. En stor gård om man skulle tänka sig att ha djur, som t.ex. hönor eller getter.


(weheartit.com)

Men inatt drömde jag att jag hade just ett sånt hus :). Ett passligt hus som var mitt, och där bodde jag med två hundar och en katt. Passligt långt ifrån allt.


(weheartit.com)


(weheartit.com)


(weheartit.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0