Släkten.

Igår var jag på födelsedags kalas. Det var min pojkväns kusins 11-års födis som vi firade.
På platts fanns min pojkväns mamma, pappa, farbor, faster, farfar, kusiner och diverse andra släktingar som jag aldrig träffat förut. Ni kan tro att jag vat pikiliiiiiite nervös före kalaset.
Men dethela visade sig vara en riktigt kul folksamling med god choklad kaka och glögg med sprit och rödvin i!

Farbrorn var tydligen inställd på att få mig så berusad som möijligt innan kvällen var slut.
Han lyckades inte så farligt bra.


Men sånhäna familje get-together-kalas är ganska främmande mark för mig.
I min familj firades allt bara mellan mamma, pappa, famo, fafa och mig.
Jag är inte van med ''den stora tjocka släkten''.

Men det verkar nog som en riktigt trevlig greij att ha, släktingar alltså.






...Nu och sova bort min lilla påkrypande rödvins huvudvärk.


Kommentarer
Postat av: Nina

Ta antihistaminer nästa gång (Zyrtec/dylika)! De håller rödvins-reaktionerna i styr. Ses på jobb!

-N.

2011-12-11 @ 11:51:10
Postat av: Ida

Tack fö tippset! :D

2011-12-11 @ 11:59:17
URL: http://gahemida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0